Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
GRAVITAČNÍ MODELY A JEJICH VYUŽITÍ PŘI STUDIU PROSTOROVÉ ORGANIZACE LETECKÉ DOPRAVY
HAMROVÁ, Marika
Bakalářská práce se zabývá prostorovými interakcemi uskutečňovanými leteckou dopravou. Těmito prostorovými interakcemi lze vymezit jádrové, v tomto případě často navštěvované, regiony a periferní, méně navštěvované, regiony v závislosti na ročním období a vzdálenosti od sledovaného letiště. Bakalářská práce se zabývá porovnáváním reálných dopravních spojů, uskutečněných pomocí letecké dopravy, a výpočtů získaných pomocí gravitačních modelů. Gravitačními modely lze zjišťovat sílu interakcí mezi dvěma různými body, přičemž zadané proměnné mohou být různé. Například HDP města, počet odbavených cestujících, počet letů uskutečněných z daného letiště, počet obyvatel města V tomto případě byl jako proměnná využit počet odbavených cestujících za rok a vzájemná vzdálenost dvou letišť. Hlavními centry byla zvolena města Nice a Bratislava, a to pro jejich specifickou polohu a funkčnost. V první teoretické části se práce věnuje letecké dopravě a její souvislostí s prostorovou mobilitou. Druhá část práce sleduje nejsilnější interakce leteckých koridorů z měst Nice a Bratislava, porovnáváním dvou již zmíněných metod. Součástí druhé části jsou také mapy znázorňující analyzované údaje. Data, která byla pro tuto práci využita, byla získána na webových stránkách leteckého serveru http://www.flightstats.com/ a http://www.mapy.cz/.
VARIANTY REILLYHO MODELU PŘI STUDIU SÍDELNÍHO SYSTÉMU JIHOČESKÉHO KRAJE
ZLESÁK, Lukáš
Bakalářská práce se zabývá aplikací Reillyho modelu na sídelní systém Jihočeského kraje. Teoretická část cílí na ošetření problematiky sídelního systému a gravitačních modelů s důrazem na Reillyho model. Pro výzkum jsou jako střediska zvolena ORP Jihočeského kraje, jejichž význam v sídelním systému je nejdříve počítán metodou teoretických prostorových interakčních vazeb. Následně jsou vymezeny spádové oblasti vybraných center na základě základní a kalibrované verze Reillyho modelu. Výsledky této části jsou graficky znázorněny mapovými výstupy a shrnujícími tabulkami. Syntéza se zaměřuje na komparaci modelových regionů a administrativního členění s navrhnutím vhodné varianty modelu.
Analýza dat o dopravní spádovosti měst a okresů v ČR
Běhounek, Josef ; Toth, Petr (vedoucí práce) ; Vochozková, Jacqueline (oponent)
Práce se zaměřuje na regionalizaci, kterou představuje spádovost středisek. Teoretická část se zabývá různými pohledy na tvorbu regionů a jejich vymezování (modelování). V praktické části je představena možnost využití jednoho z teoretických modelů v praxi a jeho zhodnocení. Konkrétně se jedná o Reillyho model, který je modelován s využitím dat o dojížďce, která nejlépe reprezentují ukazatel spádovosti. Proměnnou jsou data o dojížďce mezi středisky, v nichž jedno představuje nodální centrum a druhé periferní středisko ve stejném okresu, které je závislé na nodálním centru. Z práce vyplývá, že výsledky modelu sice odpovídají skutečnému vztahu mezi spádovostí vycházející z dojížďky do zaměstnání a do škol, v absolutních číslech jsou však neuspokojující a síla nodálního centra je ve skutečnosti vyšší. Závěrem nicméně není vyvrácení možnosti aplikace Reillyho modelu v rámci regionalizacích metod, ale potřebnost kalibrace modelu pomocí dalších proměnných.
Spádovost obcí Jihomoravského kraje s ohledem na vybrané služby
Schindlerová, Monika
Předložená práce se zabývá vymezováním spádovostí obcí v Jihomoravském kraji s ohledem na vybrané služby. V teoretické části jsou popsány metody výběru obslužných středisek a možnosti vymezování spádových oblastí. Zvláště je zde kladen důraz na gravitační modely a vzdálenostní analýzy s využitím geografických informačních systémů. Praktická část hodnotí rozmístění vybraných služeb v obcích Jihomoravského kraje. Pomocí Thiessenových polygonů a Reillyho modelu je vymezována spádovost obcí za vybranými službami. Závěrem jsou diskutovány nedostatky rozmístění služeb v obcích Jihomoravského kraje a omezení použitých modelů pro určování spádovosti.
Analýza občanské vybavenosti a spádovost obcí za službami ve vybraných okresech Jihočeského kraje (Český Krumlov, České Budějovice, Jindřichův Hradec)
VÁCHA, Jan
Cílem této bakalářské práce je na základě údajů o počtu zařízení občanské vybavenosti a maloobchodu určit směr spádovosti obcí za službami ve sledovaném území, jenž je tvořeno vybranými okresy Jihočeského kraje (Český Krumlov, České Budějovice, Jindřichův Hradec). První část práce je zaměřena na teoretická východiska práce, kde jsou definovány služby, regiony, přístupy k vymezování středisek, teorie centrálních míst a popsána aplikace gravitačních modelů v geografii. Prostřední část se věnuje základní geografické charakteristice sledovaného území a celkové metodice tvorby práce. V závěrečné části práce jsou vyhodnoceny metody výběru středisek a vytvořené obslužné mikroregiony jednotlivých středisek, které jsou vyjádřené v mapovém listu. Na závěr jsou vzniklé mikroregiony porovnány s administrativním členěním sledovaného území.
Analýza občanské vybavenosti a spádovost obcí za službami ve vybraných okresech Jihočeského kraje (Strakonice, Pisek, Tábor)
STAŇKOVÁ, Vendula
Tato bakalářská práce se zabývá tématem spádovosti obcí v okresech Strakonice, Písek a Tábor. Hlavním cílem je analýza občanské vybavenosti a následné provedení spádovosti ve všech obcích sledovaného území na základě Reillyho gravitačního modelu. Ze zjištěných dat je vytvořena mapa, podle které je provedeno srovnání regionalizace administrativního členění a spádovosti sledovaného území.
GRAVITAČNÍ MODELY A JEJICH VYUŽITÍ V GEOGRAFICKÉM VÝZKUMU NA PŘÍKLADU SÍDELNÍHO SYSTÉMU KRAJE VYSOČINA
BLAŽEK, Jan
Diplomová práce se věnuje gravitačním modelům, které se zabývají interakcemi mezi objekty. Práce se věnuje aplikacím těchto modelů na sídelní systém Kraje Vysočina. Daný výzkum zjišťuje klady a zápory těchto modelů na základě jejich aplikace na daný sídelní systém. Pro daný výzkum je pracováno s centry ORP Kraje Vysočina. V první části se diplomová práce věnuje interakcemi mezi centry ORP, a to z hlediska teoretických prostorových vazeb, reálných přímých autobusových spojů a reálné dojížďky do zaměstnání. Ve druhé části se práce zaměřuje na regionalizaci Kraje Vysočina. Regionalizace je vymezená na základě teoretických výpočtů Reillyho modelu, jako základní gravitační model, a reálné dojížďky do zaměstnání. Potřebná data pro analýzu této práce byla vypočítaná na základě daných vzorců nebo byla vzata z českého statistického ústavu. Součástí práce jsou také mapy, které znázorňují analyzované údaje.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.